EDUCAŢIE DIGITALĂ INTELIGENTĂ
100 ore - 25 CREDITE
Acreditat OM 3631/27.04.2022;
500 lei
Discipline |
Tema |
Bibliografie |
Instrumente eficiente pentru o educație digitală |
|
1. Anohina, A., Analysis of the terminology used in the field of virtual Learning, Educational Technology & Society, 8 (3), 91-102, 2005. 2. Cristea, V., Iosif, G., Marhan, A., Niculescu, C., Trăuşan-Matu, Ş., Udrea, O., Sisteme inteligente de instruire pe Web, Editura Politehnica Press, Bucureşti, 2005. 3. Davidescu, N., E-ducation, information investors in people for relaunch economy, The Ninth International Conference “Investments and Economic Recovery”, May 22-23, 2009. 4. Dobre, I., Studiu critic al actualelor sisteme de e-learning, Referat, Academia Română, Institutul de Cercetări pentru Inteligenţă Artificială, Bucureşti, 2010. 5. Élthes, Z., Realizări e-learning şi blended learning, Conferinţa Naţională de Învăţământ Virtual, ediţia a VI-a, 2008. 6. Finke, A., Bicans, J., E-learning System Content and Arhitecture Evolution, Proc. of 16th International Conference on Information and Software Technologies IT 2010 7. Moise, G., Contribuţii la modelarea şi conducerea proceselor de instruire online, utilizând tehnici de inteligenţă artificială, Universitatea Petrol-Gaze din Ploieşti, 2008. 8. Vlada M., E-Learning şi software educaţional, Noi tehnologii de e-learning, Conferinţa Naţională de Învăţământ Virtual, Software educaţional, Editura Universităţii din Bucureşti, 20
Webografie: elearningeuropa.info relaunched – OEB Insights
|
Metode de învățare interactive |
|
1. Brut, M. - Instrumente pentru e-learning - Ghidul informatic al profesorului modern, Iaşi, Polirom, 2006. 2. Bucur, C. - Ghid activităţi didactice online - Universitatea din Bucureşti, 2020. 3. Dobrițoiu, M. şi colab. – instruire Asistată de Calculator şi Platforme Educaţionale online, Editura Universitas, Petroşani, 2019 eBook IACPEO. 4. Dumitrescu, I. - Ghid Google Classroom – CCD Bucureşti, 2020. 6. Gramatovici, R. - Recomandări activităţi didactice online, Universitatea din Bucureşti 2020. 5. Holotescu, C., Grosseck, G. – Evaluarea 2.0 abordări conceptuale, Volumul Repere orientative în Evaluare, Simpozionul ,,Tehnologii educaţionale pe platforme electronice în învăţământul ingineresc, mai 2013, Bucureşti. 6. Iacob, M. – Google Drive – Scurtă prezentare - Braşov 2020. 9. Ileana, A. - Mucica, C. - Ghid de lucru - Accesul în Gsuite - Universitatea din Bucureşti, 2020. 7. Mălăelea, D. şi alţii - Ghiduri şi resurse educaţionale pentru Învăţământ la Distanţă - CCD Bucureşti, 2020. 8. Șușunea, E. – Instruirea asistată de calculator – Editura Universităţii de apărare ,,Carol I”, Bucureşti, 2013. 14. Tatu, A. - Ghid în utilizarea instrumentelor digitale - CCD Bucureşti 2020. 9. xxx Note de curs, materiale didactice - Utilizarea aplicaţiilor colaborative şi a platformelor educaţionale e_learning unitbv.ro, 2020. 18. xxx Profesori in online Digital Nation - cursuri practice, 2020. Webografie: 3. https://www.learningapps.org
|
Metode și instrumente de evaluare specifice învățarii online |
|
1. Cucoș, C., 2009, Psihopedagogie pentru examene de definitivare și grade didactice, Editura Polirom; 2. Enache, R., Proiectarea și implementarea curriculumului centrat pe competențe – suport de curs; 3.Karthwohl D., 2002, A Revision to Bloom’s Taxonomy. An Overview, în Theory into Practice, volum 41, nr. 4, The Ohio State University, p. 212-218; 4.Potolea, D., Manolescu, M. (2005). Teoria și practica evaluării educaționale, Proiectul pentru învățământul rural, Ministerul Educației și Cercetării; 5.Valencia S., Hiebert, E., Afflerbach, P. (02014). Authentic Reading Assessment: Practices and Possibilities, Textproject: California; 6.Wilson, B. G. (1996). Constructivist Learning Environments: Case Studies in Instructional Design, Educational Technology; Webografie: |
Aspecte psihologice ce vizează creșterea motivației și performanței în învățare |
|
1. Comenius, J. A. Arta didactică, Editura didactică și pedagogică, București, 1975; 2.Monica Cuciureanu, cercetător științific II (Coordonator) Institutul De Științe ale Educației Laboratorul Teoria Educației - Motivația elevilor și învățarea, 2015, Bucureşti; 3.Neacșu, I. Motivație și învățare, Editura didactică și pedagogică, București, 1978; 4.Opriṣ, D., Opriṣ, M. Metode active de predare- învăṭare, Ed. Sf. Mina, Iaṣi, 2006; 5. Wigfield, A., Eccles, J.S., Rodriguez, D. (1998). „The developpment of children’s motivation in school contexts”. Review of Research in Education Webografie: |