MANAGEMENTUL COMUNICĂRII ÎN ORGANIZAŢIA EDUCAŢIONALĂ
30 CREDITE
ACREDITAT OM 5291/04.08.2023;
500 lei
- MANAGEMENTUL COMUNICĂRII ÎN ORGANIZAŢIA EDUCAŢIONALĂ
-
Tema
Continut / Bibliografie
1.Pedagogia comunicării
1.1 Fundamente ale comunicării
Cristea, S., Pedagogie. Teoria instruirii, editura Hardiscom, Pitești, 1997
Chamorro-Premuzic, T., Furham, A.. (2005). Persoanlity and Intellectual competence. Cucos, C., Pedagogie. Iaşi, Polirom, 2006
Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, London.
Dreyfus, S., Dreyfus, H.. (February 1980). A Five-Stage Model of the Mental Activities Involved in Directed Skill Acquisition. Washington, DC: Storming Media.
Văideanu, G., Educația la frontiera dintre milenii, editura politică, București, 1988
http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/rep_fut_obj_en.pdf
http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/comm481_en.pd
http://www.dtic.milf. 1.2 Strategii moderne de predare, învățare, evaluare
1.2 Comunicarea didactică
Cucoş, Constantin, 1998, Pedagogie, Editura Polirom, Iaşi.
Cucoş, Constantin, 1998, Psihopedagogie pentru examenele de definitivare şi gradele didactice, Editura Polirom, Iaşi.
Panişoară, Ovidiu – Ioan, 2006,Comunicarea eficientă, Editura Polirom, Iaşi.
Stoica, Marin,2002,Pedagogie şi psihologie, Editura Gheorghe Alexandru, Craiova.
Şoitu, Laurenţiu, Pedagogia comunicării, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti.
2. Managementul comunicării în unitatea școlară
2.1. Comunicare și relaționare în mediul școlar
Băban, A., (coord.) – Consiliere educațională. Ghid metodologic pentru orele de dirigenție și
consiliere, Cluj Napoca, Editura ASCR., 2009
Blandul, V.C. – Psihopedagogia comportamentului deviant, Editura Aramis, București, 2012
Borg, J. – Limbajul trupului, Editura ALL Educațional, București, 2010
Botiş M., A.; Axente, A. - Disciplinarea pozitivă sau cum să disciplinezi fără să rănești, Colecția “Psihologie și viață”, Cluj- Napoca, 2009.
Corrie, C. – Becoming emotionally intelligent, Editura Network Educational Press Ltd, Stafford, 2003
Rosenberg, M.B – Comunicarea nonviolentă, Editura Ponte, București, 2014
Şchiopu, U.; Verza, E., – Psihologia vârstelor - Ciclurile Vieții, Editura Didactică şi Pedagogică, R.A., Bucureşti, 1997.
Tudose, F; Tudose, C.; Dobranici L. - Tratat de psihopatologie și psihiatrie pentru psihologi, Editura Trei, București, 2012
2.2 Managementul comunicării didactice
Ciascai, L. – Model ciclic de predare-învățare bazat pe metoda investigației, Editura Presa
Universitară Clujeană, Cluj, 2016
Greenspan, S.I. – Copilul care îți dă de furcă, Editura Trei, București, 2015
Elias. M.J.; Zins J.E.; Weisserberg R.P.; Frey K.S.; Greensbers M.T.; Haynes N.M.; Kessler R.; Scwab-Stone M.E.; Shriver T.E - Promoting Social and Emotional Learning: Guidelines for Educators, Editura Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, 1997
Hattie, J. – Învățarea vizibilă – ghid pentru profesori, Editura Trei, București, 2012
Sells, Scott P.– Adolescenți scăpați de sub control, Editura Humanitas, București, 2005
3. Rolul multimedia în comunicarea educațională
3.1 Noile tehnologii și rolul lor în comunicarea didactică
Agabrian Mircea, Analiza de conţinut, Editura Polirom, București, 2006;
Benea R. (2005). Strategii de integrare a noilortehnologii în școală. ConferințaNațională de învățământ virtual, edițiaa III-a.
Chelcea Septimiu, Metodologia cercetării sociologice – Metode cantitative și calitative (ediţia a 2-a), Ed. Economică, București, 2004.
Krueger Richard A., Mary Anne Casey, Metoda focus grup. Ghid practic pentru cercetarea aplicată, Editura Polirom, 2005
Vlăsceanu Lazăr, Metodologia cercetării sociologice, Editura Economică, București, 2000
3.2 Instrumente multimedia de comunicare eficientă
Istrate, O. (2010). Efecte și rezultate ale utilizării TIC îneducație. ConferințaNațională de învățământ virtual, ediția a VIII-a
Zaharia Irina Claudia - Impactul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor asupra Educaţiei, lucrare diploma
Ion Gh. Rosca si colab.- INFORMATICA INSTRUIRII, Editura Economica, Bucuresti 2002
4. Inovație în comunicarea educațională
4.1 Inovație în invățământul românesc
Miclea, M., Vlăsceanu, L, Potolea,. D., Petrescu. P. (coord.), Nevoi şi priorităţi de schimbare educaţională – fundament al dezvoltării şi modernizării învăţământului preuniversitar, 2006, www.edu.ro/index.php/genericdocs/8246;
Perron, M., Lessard, C., La professionalisation de l’enseignement et de la formation des enseignants: tout a-t-il été dit?, „Revue des sciences de l’éducation”, Vol. XIX, nr. 1, 1993;
Hassenforder, J., Inovaţia în învăţământ, Bucureşti, Editura Didactică şi Pedagogică, 1996
4.2 Creativitate și inovație în educație
Martínez Dorado, Y., și Ibarra Aguilar, R. (18 iunie 2017). Importanța inovației în formarea pedagogică. Obținut din importanța inovației în formarea pedagogică: http://www.revistacoepesgto.mx/revistacoepes18/la-importancia-de-la-innovacion-en-la-formacion-pedagogica
UNESCO. (2016). INOVAȚIA EDUCAȚIONALĂ. LIMA-PERU: Editora și Comercializadora CARTOLAN E.I.R.L.
Ionescu M., Radu I.-” Didactica modernă”, Ed. Dacia, Cluj – Napoca, 2001;
Alois Gherguţ,- “Management general şi strategic în educaţie”, Ed. Polirom, Iaşi, 2007;
I..Cerghit – “Sisteme de instruire alternative”, Aramis, Bucuresti, 2002.