Tehnici de management sistemic al clasei
120 ore – 30 CREDITE
Acreditat OM 6426/19.12.2022;
500 lei
Teme |
Continut |
Bibliografie |
Tema 1. Dimensiunile managementului sistemic al clasei de elevi |
1.1.Managementul sistemic al clasei de elevi-delimitări conceptuale
1.2 Dimensiunile managementului clasei de elevi |
Cerghit, Ioan, (coordonator), Perfecţionarea lecţiei în şcoala modernă, EDP, Bucureşti, 1988 Cristea, S., Pedagogie. Teoria instruirii, editura Hardiscom, Pitești, 1997 Chamorro-Premuzic, T., Furham, A.. (2005). Persoanlity and Intellectual competence. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, London. Dreyfus, S., Dreyfus, H.. (February 1980). A Five-Stage Model of the Mental Activities Involved in Directed Skill Acquisition. Washington, DC: Storming Media. Iucu, Romiță, Managementul şi gestiunea clasei de elevi – fundamente teoretico - metodologice, Editura Polirom, Iaşi, 2001 Văideanu, G., Educația la frontiera dintre milenii, editura politică, București, 1988 Vlasceanu, Mihaela, Psihosociologia educaţiei şi învăţământului, Editura Paideia, Bucureşti, 1993 http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/rep_fut_obj_en.pdf http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/comm481_en.pd
Cerghit, Ioan, (coordonator), Perfecţionarea lecţiei în şcoala modernă, EDP, Bucureşti, 1988 Cerghit, I., Metode de învăţământ. Iaşi, Polirom, 2006 Cucos, C., Pedagogie. Iaşi, Polirom, 2006 Iucu, Romiță, Managementul şi gestiunea clasei de elevi – fundamente teoretico - metodologice, Editura Polirom, Iaşi, 2001 Nicola, Ioan, Microsociologia colectivului de elevi, E.D.P., Bucureşti, 1974 Oprea C.-L., Strategii didactice interactive, Bucureşti,E.D.P., 2008 Radu, I. T., Evaluarea în procesul didactic, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 2001 Vlasceanu, Mihaela, Psihosociologia educaţiei şi învăţământului, Editura Paideia, Bucureşti, 1993 |
Tema 2. Managementul sistemic al clasei de elevi cu aplicabilitate la nivelul procesului instructiv-educativ |
2.1. Managementul instruirii
2.2 Managementul problemelor disciplinare
|
Cerghit, Ioan, (coordonator), Perfecţionarea lecţiei în şcoala modernă, EDP, Bucureşti, 1988 Cerghit, I., Metode de învăţământ. Iaşi, Polirom, 2006 Ciascai, L. – Model ciclic de predare-învățare bazat pe metoda investigației, Editura Presa Universitară Clujeană, Cluj, 2016 Cucos, C., Pedagogie. Iaşi, Polirom, 2006 Fraser, J.Barry, Classroom Environment, Croom Helm Ltd, New Hamshire, 1986 Iucu, Romiță, Managementul şi gestiunea clasei de elevi – fundamente teoretico - metodologice, Editura Polirom, Iaşi, 2001 Oprea C.-L., Strategii didactice interactive, Bucureşti,E.D.P., 2008 Păun, Emil, Şcoala o abordare sociopedagogică, Iaşi, Editura Polirom, 1999 Vlasceanu, Mihaela, Psihosociologia educaţiei şi învăţământului, Editura Paideia, Bucureşti, 1993 Dopfner, M., Schurmann, S., Lehmkuhl, G. – Copilul hiperactiv și încăpățânat, Editura ASCR, Cluj Napoca, 2000.
Greenspan, S.I. – Copilul care îți dă de furcă, Editura Trei, București, 2015 Elias. M.J.; Zins J.E.; Weisserberg R.P.; Frey K.S.; Greensbers M.T.; Haynes N.M.; Kessler R.; Scwab-Stone M.E.; Shriver T.E - Promoting Social and Emotional Learning: Guidelines for Educators, Editura Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, 1997 Hattie, J. – Învățarea vizibilă – ghid pentru profesori, Editura Trei, București, 2011 Iucu, Romiță, Managementul şi gestiunea clasei de elevi – fundamente teoretico - metodologice, Editura Polirom, Iaşi, 2001 Sells, Scott P.– Adolescenți scăpați de sub control, Editura Humanitas, București, 2005 |
Tema 3. Interacțiuni educaționale în clasa de elevi |
3.1 Relații educaționale în clasa de elevi
3.2 Demersul de influență educațională |
Băban, A., (coord.) – Consiliere educațională. Ghid metodologic pentru orele de dirigenție și consiliere, Cluj Napoca, Editura ASCR., 2009 Blandul, V.C. – Psihopedagogia comportamentului deviant, Editura Aramis, București, 2012 Borg, J. – Limbajul trupului, Editura ALL Educațional, București, 2010 Botiş M., A.; Axente, A. - Disciplinarea pozitivă sau cum să disciplinezi fără să rănești, Colecția “Psihologie și viață”, Cluj- Napoca, 2009. Corrie, C. – Becoming emotionally intelligent, Editura Network Educational Press Ltd, Stafford, 2003 Iucu, Romiță, Managementul şi gestiunea clasei de elevi – fundamente teoretico - metodologice, Editura Polirom, Iaşi, 2001 Rosenberg, M.B – Comunicarea nonviolentă, Editura Ponte, București, 2014 Şchiopu, U.; Verza, E., – Psihologia vârstelor - Ciclurile Vieții, Editura Didactică şi Pedagogică, R.A., Bucureşti, 1997. Tudose, F; Tudose, C.; Dobranici L. - Tratat de psihopatologie și psihiatrie pentru psihologi, Editura Trei, București, 2012
Cerghit, Ioan, (coordonator), Perfecţionarea lecţiei în şcoala modernă, EDP, Bucureşti, 1988 Cretu, Carmen, Psihopedagogia succesului, Polirom, Iasi, 1997 Iucu, Romiță, Managementul si gestiunea clasei de elevi, Editura Polirom, Iasi, 2001 Jinga, Ioan, Conducerea invatamantului, E.D.P., Bucuresti, 1993 Popeanga, Vasile, Clasa de elevi - subiect şi obiect al actului educativ, Ed.Facla, Timişoara, 1973 |
Tema 4. Gestionarea situațiilor de criză în clasa de elevi |
4.1 Specificul situațiilor de criză educațională
4.2 Strategii de intervenție în situațiile de criză educațională din clasa de elevi |
Blandul, V.C. – Psihopedagogia comportamentului deviant, Editura Aramis, București, 2012 Botiş M., A.; Axente, A. - Disciplinarea pozitivă sau cum să disciplinezi fără să rănești, Colecția “Psihologie și viață”, Cluj- Napoca, 2009. Iucu, Romiță, Managementul şi gestiunea clasei de elevi – fundamente teoretico - metodologice, Editura Polirom, Iaşi, 2001 Neculau, Adrian, Grupurile de adolescenti, EDP, Bucuresti, 1977 Paun, Emil, Scoala – abordare sociopedagogica, Polirom, Iasi, 1999 Rosenberg, M.B – Comunicarea nonviolentă, Editura Ponte, București, 2014 Şchiopu, U.; Verza, E., – Psihologia vârstelor - Ciclurile Vieții, Editura Didactică şi Pedagogică, R.A., Bucureşti, 1997.
Blandul, V.C. – Psihopedagogia comportamentului deviant, Editura Aramis, București, 2012 Preda, Vasile, Profilaxia delincventei si reintegrarea sociala, Editura Ştiințifică şi Enciclopedica, Bucureşti, 1981 Ulrich, Catalina, Managementul clasei de elevi – învăţarea prin cooperare, Editura Corint, Bucureşti, 2000 Varly P., Iosifescu C. Ș., Fartuşnic C.; Costache L. (coord. din partea UNCEF România)- Costul investiţiei insuficiente în educaţie în România : raport final pentru UNICEF , 2014 http://www.unicef.ro/wp-content/uploads/Costul-investitiei-insuficiente-in-educatie_2014.pdf *** - Strategia pentru reducerea părăsirii timpurii a școlii în România, Ministerul Educației şi Cercetării Ştiințifice, 2105
|